sobota 4. května 2013

Tvarohové knedlíky s jahodami

Dnes vám přináším exkluzivně nefotogenické jahodové knedlíky! Doufám, že Vás fotky neodradí od toho je odzkoušet! Pro jistotu Vám dávám svý čestný slovo: Na mou duši na psí uši na kočičí svědomí, ty knedlíky jsou vážně dobrý!

pardónek za ten opatlanej talíř 


CO BUDE TŘEBA?

uvedené množství ti vystačí na nějakých 18 (podle toho, jací jste otesánci si to rozpočtěte na porce:))

Na knedlíky:
500 g hrubé mouky
500 g měkkého polotučného tvarohu
2 lžičky kypřícího prášku
2 vajíčka
25 g másla, rozpuštěného
250-300 g větších jahod

Na jahodový přeliv:
600 g jahod, nadvakrát překrojených
30 g másla
2-3 lžíce vanilkového cukru

Na doladění:
strouhaný tvaroh a moučkový cukr na posypání

A navíc:
hrubá mouka na pomoučení


   CO TEĎ S TÍM?


Na vále si mouku smícháme s kypřicím práškem a uděláme si v ní důlek. Do něj rozklepneme vajíčka, přilijeme máslo a přidáme tvaroh. Všechny suroviny rukama vypracujeme v hladké vláčné těsto. V případě potřeby doladíme hrubou moukou (pokud bude těsto příliš lepivé), ale nepřehánějme to s ní, ať ty knedlíky nejsou jako guma, anebo troškou mléka (pokud bude těsto moc suché).

Těsto si rozdělíme na dvě poloviny a vyválíme z nich podlouhlé šišky. Teď už jen ukrajujeme kousky těsta, uděláme si z nich kuličky, které pak rozhňácáme do placiček, do nichž balíme jahody. A tak až do alelujá. Jestliže bude těsto lepit, tak si opět vypomůžeme hrubou moukou.

Knedlíky vaříme ve vroucí vodě asi 7-8 minutek, podle velikosti knedlíků samozřejmě, tak ne, že tam necháte pidiknedlíček 10 minut!

Na jahodový přeliv si rozpustíme máslo, přidáme jahody, zasypeme vanilkovým cukrem a minutku dvě promícháváme. Jahody nám mírně pustí šťávu. S tímto přelivem pak servírujeme knedlíky posypané tvarohem a moučkovým cukrem a dieta může začít!


  





Máte taky tak nefotogenický knedliky?


7 komentářů:

  1. Co je na nich špatnýho, vždyť je to supr fotka :) Já mám ovocný knedlíky strašně ráda, ale dělala jsem je zatím jen jednou. Nejradši mám borůvkový, nebo obecně z malých plodů, mam pocit, že jahoda se vždycky hrozně "rozblemcá" :D
    A my je doma jíme vždycky s mákem nebo perníkem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ráda taky borůvkové, ale kynuté.
      To je zase nějaký váš brněnský zvyk nebo co, sypat je mákem a perníkem, to jsou mi manýry! (Ale zní to zajímavě, o tom žádná.)

      Vymazat
    2. Já jsem blbá, mně nedošlo, že tyhle kynutý nejsou :D My samozřejmě s borůvkama děláme taky jen ty kynutý :D A asi to fakt je nějaký místní zvyk, protože už bylo tímhle posypem překvapeno víc lidí :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. S chutí do toho! Akorát jedna rada navíc... Jahod není nikdy dost! A já jsem si docela dopřála a pak jsem měla chuť na dalších sto kilo jahod po zbytek dne :D. Takže, nešetřit se!!!

      Vymazat
  3. Tvarohové jsou super, jahůdky uvnitř...sen! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Náhodou, právě že jsou krásný! Já moc sladká jídla nemusím, ale do nich by se klidně pustila :)

    OdpovědětVymazat

Máte něco na srdci?