úterý 7. května 2013

PIJEZPI: Chřestový krém + králičí stehýnko



Byl, nebyl den blbec. Místo toho, abych využívala každičké minuty k nabývání nových vědomostí, raději jsem lítala po městě a co se mohlo, tak se zkomplikovalo.

Jediným štěstím na tomhle pitomým dni bylo, že jsem neměla hlad. (Dík, švík, Tomíčku.)


Kdybyste to náhodou nevěděli, tak restaurace PIJEZPI se stala na loňském Apetit festivalu 1. západočeskou restaurací. Několikrát jsme (já a můj manžel) tam již byli a máme na to svůj názor.

Nicméně, restauraci jsme navštívili v čase poledním, a proto jsme využili denní nabídky, kterou PIJEZPI nabízí.

Dali jsme si polévku - chřestový krém se smetanou.

Polévka byla moc dobrá. Do krému byla podle mě přidaná nějaká ta brambůrka, ale nešlo nakonec o bramboračku s příchutí chřestu, ale chřestová chuť byla tak akorát, polévka byla díky smetaně pěkně krémová zkrátka.
Jediné, co bych polévce vytkla byla tvrdá vlákna chřestu, která mi v krému hodně vadila. Příště bych ji vzala přes síto a bylo by to tipťop.


Jako hlavní chod jsme zvolili králičí stehýnko na čerstvé šalvěji s dijonskou hořčicí a slaninou zjemněné zakysanou smetanou s gratinovaným bramborem.

Vím, že spousta lidí králíka vůbec nejí. Moje babča s dědou je chovají a cpou nám je horem dolem, takže na  jezení králíka jsme doma docela zvyklí. Doma ho děláme hlavně na moravance a nyní jsme objevili nový a moc dobrý způsob přípravy králíka - a to díky Deníku Dity P. 

Vraťme se ale ke králíkovi na šalvěji. Abych pravdu řekla, že bylo stehýnko na čerstvé šalvěji, jsem moc nepoznala, respektive vůbec. Chuť šalvěje byla malinko cítit jen v bramborech - nebo mi to tak alespoň přišlo. Každopádně králičí maso bylo připravené vcelku dobře, ale ruku na srdce, doma máme králíka lepšího. Zakysaná smetana králičímu masu však přidala docela šmrnc, ačkoliv se zakysankou moc nekámoším, takže to bylo moc dobré.
Gratinovaný brambor klasika, neurazí - nenadchne, ale spíš bych si k tomu příště dala bramborovou kaší.


Chcete-li si dát dobrý oběd v centru Plzně v rámci denní nabídky za přijatelný peníz, PIJEZPI je dobrá volba. Řekla bych, že se jedna o lepší průměr. Jestliže si představíte, že v okolí deseti (možná trošku přeháním a je to pár metrů víc) je Mekáč a BigBurger a tak dále, tak PIJEZPI je zkrátka pohodový místo na oběd.

Ale jelikož jsme s mým mužem právě hodně velký profíci přes jídlo, tak si myslíme, že je vhodné zvážit, zda tam jít večer a utratit spoustu peněz za jídlo, u kterého si neřeknete wow... (Wow je vyjádřením "SAKRA, SEM MUSÍM ZNOVA JÍT, TO SI DOMA NEUDĚLÁM A UŽ BEZ TOHO NEMŮŽU NIKDY ŽÍT" :D).

P.S. Můžete si klidně tipnout, kdo dnes viděl nakupovat v Bille Koko z Menudomů...

1 komentář:

Máte něco na srdci?