neděle 3. března 2013

Čokoládový veletrh v Plzni

O tom, že od 1. do 3. března je v Plzni, (kde momentálně žiju) čokoládový veletrh, jsem samozřejmě neměla ani páru. Je takovým zvykem, že o akci, na kterou bych fakt chtěla jít, se dozvídám, až týden po tom, co skončila. Je tedy výjimkou, že jsem se čokoládového veletrhu zúčastnila! (Díky, Iris.)

Očekávání: Uvidím miliony pralinek, čokoládových dortů, tabulek čokolády a kuchařskou show, kde budou nějací šéfíci kouzlit s čokoládou. (Kvůli slibovanému programu, kde se měla připravovat např. čokoládová pěna z fresh crému zdobená mátou, kuřecí stehýnka na lůžku z bramborových plátků a s kmínovo-čokoládovou omáčkou atd., jsem vzala sešit a penál, abych si mohla aktivně zapisovat recepty.) 





  



Vladimír Čech, "Český Picasso", vyměnil barvy za čokoládu.


Líbivé krabičky, že?


Bomboška si hraje na knihu.



Stanislav Kramský, vlastník téměř tisícovky obalů od čokolád, zapůjčil pro účely akce svou sbírku.
K vidění byly obaly od čokolád, které podle mě znala moje mamka anebo spíše děda a babi. Každopádně již v době X jste si mohli koupit čokošku za 33 Kčs, což myslím, byla v té době za čokoládu docela pálka. 


Dovolím si tvrdit, že čokoládové obaly měly dřív "duši", byly takové ... jak to říct. Nekomerční? Horní obal od "Figara" ve mně vyvolává hrozně dětství. Ale co ve vás vyvolává tohle?



Čokolády všech druhů, chutí a "fértrejdové". Moc pěkný.


Tyhle byly taky pěkný, možná ještě pěknější. Správně zabalený čokolády, co měly taky trochu "duše".





Čokomegakabela. 


Pralinky dobrý, obal pěkný.


Iris se cpe.


Zhodnocení: 
Skvělá akce pro Čecháčky. Všechno zadarmo ochutnat, nejlíp každý nabízený druh třikrát. K čokoládovým likérům jsme se přes ty lidi ani nedostaly, jelikož to za a) ochutnávky byly zadarmo a za b) to byl alkohol, takže tam jsme zahlédly lahve likérů a byly jsme rády.

Svůj sešit s penálem jsem táhla pěkně zbytečně, protože pan kuchtík tam byl v minikobce, kde ho viděli přibližně čtyři lidi, co stáli v první řadě přímo před sporákem, a navíc si tam ten kuchtík něco špital pro sebe. Jo, a žádný dorty tam nebyly.

Upřímně, myslela jsem si, že to bude v mnohem větších prostorách. To, že se tam budeme muset prodírat mezi lidma jako v uličkách v supermarketu, kde vyhlásili supermega slevy, jsem moc nečekala. Hodil by se nějakej openspace, řekla bych. Příště jim poradím, jak to zorganizovat, abych se necítila tolik rozhořčená. Na to, že to byla první akce v Čechách tohoto druhu, se moc teda nepředvedli... Pf.

Ale abych to jen nezhejtovala, tak musím říct, že se mi líbil ten velký výběr čokolád s vážně nápaditými obaly. A ochutnala jsem 96 %ní  belgickou čokoládu. Já moc na hořkou nejsem, takže tuto nebyl zrovínka můj šálek kávy, co vám budu povídat. Ale ochutnala jsem belgickou bílou a to byla pohádka. Nebyl to takový ten přeslazený cumel, který stejně jím, ale taková fakt dost dobrá bílá čokoláda. A ještě jedna nesmírně důležitá věc: na čokolády Divine Chocolate, jedna z nabízených "fértrejdových značek", jsem měla seminární práci z angličtiny. Bylo hezké se s nimi shledat tváří v tvář. Hihi.






2 komentáře:

  1. Dneska jsem mrkla na Daring Bakers a zjistila jsem, že je mezi námi nová Češka! Tak vítej vítej, začínáš moc pěkně :)

    OdpovědětVymazat

Máte něco na srdci?